Sunday, September 16, 2007

Traffic stress...

Ramadhan Al-Mubarak..

Salam semua...

6th day into saum. How is everyone doing? I feel the Ramadhan this year it's cooling, perhaps it's too early to say. I'm glad it's going on smoothly for me despite having to handle the opening of our suite floor.

Berbagai-bagai juadah sudah aku rasa dibulan mulia ini. Baik yang dimasak ataupun yang dibeli. Yang dimasak sudah tentu tentulah bukan dari air tangan aku. Kebanyakkan dari air tangan kakak aku. Tiap kali makan, mummy akan bertanya, ok tak..ada yang kurang? Jawapan aku senang sahaja, apapun bukan mummy yang masak, so I still know.

Last Friday nawaitu nak berbuka dirumah, maklumlah hari pertama aku berbuka dipejabat gara-gara menunggu brudder yang hantar tilam baru itu. Rahmatnya, dari pejabat aku terus ke masjid untuk menunaikan terawih. Alhamdullilah... sebab kalau dirumah harus selepas berbuka, maghrib dan isya, syaitan-syaitan yang dikurung itu tetap dapat menggoda aku untuk terus menonton astro.

Bergerak dari pejabat sekitar pukul 4.45pm dan aku sampai rumah lagi 3 minit untuk berbuka itupun setelah membuat pit stop di pasar ramadhan yang pada ketika itu hanya tinggal sisa sisa sahaja. Dapatlah aku membeli 3 putu piring untuk mummy dan yong tau foo. Ok lah tu..dari balik dengan tangan kosong.

Berbalik kepada "traffic jam" tahap gaban hari Jumaat itu. Memang serik..itu adalah kali terakhir aku akan keluar 4.45pm. Aku boleh pulang pukul 4pm kalau mahu, jadi selepas ini, aku akan memastikan yang aku akan bergerak dari carpark pada pukul 4.05pm ataupun tunggulah sahaja untuk berbuka di pejabat.

Sesungguhnye sungguh menduga aku. Sudah aku berjanji untuk tidak memaki hamun, namun kesesakan lalu lintas yang berlaku, memang menguji kesabaran aku. Kena pula ada pemandu yang skema tak tentu pasal!! Dah la aku bagi jalan, lepas tu gerak macam siput and the car in front of her is like a mile away!!! Mana aku tak hangin??

Aku dah menggunakan segala jenis short-cut yang aku tahu, semua tidak berhasil...arrghhh!!! sungguh penat...

Harap-harap minggu depan akan lebih baik...

Dan ouhh....good news..I've got 5 days of leave for Raya...cukup lah..cuti lama-lama pun boring.

16 comments:

Kak Elle said...

You lucky girl ada org masak kan:)like me have to rush either to buy or express cooking tu pun kalau sampai rumah around 6.45pm.

The traffic is bad eh?everyone trying to get home early but ended late...sabar...sabar....

Ordinary Superhero said...

6th day into saum? Are you sure u start on the same day as others? Kes nak raya cepat ke?

east43street said...

Senang je, keluar pejabat pukul 3.30pm, haaa.... mana ada traffic jam.

Azer Mantessa said...

selamat berpuasa dan menempuh traffic jam :D

Anonymous said...

EsOk RaYe JoM....pUaSe CaNcEl TaHuN nI kEraNa kEsUlItAn TiDaK dApAt DiElAkkAn......NaK dUiT rAyE tAo!

Da Winged Acrophobic said...

5 hari cuti raya? 2 days for travelling, tinggal 3 hari je...

maklang said...

nasib baik pasar ramadhan dah nak tutup, kalau tak mau sebakul dibawa pulang..he..he..

akula said...

Ahhhh. Dugaan...............

Cik Puan Sri Quzz said...

raya balik mana wehh..

gravtkills said...

kuar la awai

UglyButAdorable said...

~kak elle~

hehhheee..hehhh...lucky ker?? sebenarnyer more like malas nak be at the kitchen with my sister..

~bro hero~

6th day yek?? hahahhaaaa..blur la bro!! posa nie calculation pun out...

~east43street~

aiyoo..kena tunggu when i'm my own boss laaa...

UglyButAdorable said...

~azer mantessa~

yer..selamat saya menempuh jem..aduss!!!

~abs~

duit raya..kalu posa cukup tau??kalau tak..

~bro wa~

yeop..nasib baik..saya org kl..tak yah balik jauh-jauh..senang...tak yah nak tempuh jem 8 jam...nyehhh..nyehhh...

UglyButAdorable said...

~mak lang~

ehhh..cam tau tau plak camner i shopping yer..pakai borong jer..hehhheee..hehhh..malu you..teringat plak beli baju reject tuh..:)

~akula~

yer bro.sungguh menduga...

~aphroditekuzz~

org kl jer...balik pusing pusing kl jer laaa

UglyButAdorable said...

~gravtkills~

aiyooo...kalau la blehhh...:(

Red Raven said...

sabau le ya. I drive a manual car....so...kaki kiri i exercise gila bulan puasa ni

UglyButAdorable said...

sabo ler nie bro....nasib mak nyer keta auto...